EGOBOOST!

SUPERWOMAN

”Jag ser mig själv ofta som en superwoman. Jag vet att det jag tar mig an gör jag bra. Men just begreppet superwoman har fått en annan innebörd för min del. Förut trodde jag att det betydde att jag skulle säga ja till allt möjligt, hoppa på varje tåg, klara av precis allt och aldrig vara svag. Det stämmer inte. Idag vet att jag en riktig superwoman sätter gränser, går sin egen väg och lyssnar på sig själv. Att sätta gränser är snabbaste vägen till att respektera sig själv och värdesätta sitt liv. Och då pratar jag alltifrån att dejta killar, säga ifrån till en förälder eller se till att man trivs med sitt jobb. Det är när man sätter gränser som rätt dörrar öppnas i livet eftersom du inte har sagt ja till fel sak innan och påbörjat något som inte känns bra i magen.

Jag vet mitt eget värde. Det går inte att sätta sig på mig eller försöka få mig att ställa upp på något som jag inte vill. Superwoman inom mig säger då ifrån och påminner mig om att hålla mina gränser. På så sätt gör jag allt för min egna skull och livet blir riktigt roligt! Hitta din superwoman inom dig. En inre glöd som gör att du står upp för dig själv och är stolt över allt du åstadkommer. Livet är alldeles för kort för låta sig styras av andra människor eller hålla sig till en norm över hur man ska vara. Var stolt över att du är du och kör på!”
– Isabella Löwengrip aka BlondinBella

Något fler tjejer borde ta efter!

20120315-175458.jpg
http://blondinbella.se/

Om natasasdisaster

My diary of the past and my new life. I promise you a lot of storys, and Yes! they are all true! Love and Respect Natasa
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar