Båten. Dagarna. Livet.

Är nu inne på min femte dag här på båten. På tisdag morgon så drar de iväg till Maldiverna.
De är 13 pers i crew. Kaptenen, first and second officer. Chef. Chief engeenier, first and second. Deck hands, and chief stew and 1,2,3 stewerdess.. Orka översätta allt till Svenska.. Ni fattar.

Men endast killar får följa med på resan, eftersom vid ett sund så är det känt för pirater att ”high jacka” båten. De kan alltså ta gissla osv.. De kommer därför ha fyra st väktare ombord. ”Gun mans” som vi kallar dom:P
Kommer inte få träffa dom, då de hoppar på i Malta. Tjejerna får alltså 4v semester och resan betalt till Maldiverna. Där de ska vara 3-4 månader. Ägaren kommer ombord 10 dagar efter tjejerna kommer. Väldigt mycket att fixa under de tio dagarna!!

Vad jag gör då?
Jag är en dayworker. Eftersom tre av tjejerna fick semester lite tidigare så behövde de hjälp, jag och en tjej Ester från Holland hjälper Sam (Samantha) Chief Stew på båten.
Alla varor ska packas. Precis alla grejer ska stuvas så ingenting kan gå sönder under trippen dit. Allt städas kliniskt varje dag.
Vi är just nu på en ship yard. Båten är alltså uppe ur vattnet. De har målat skrovet och hållt på och donat med diverse så allt är i topp form innan avresa.

Idag så skulle vi åka tillbaka till Antibes för att hämta Kaptenen som har varit ledig under helgen. Jag,Ester och Sam körde de 2 timmarna från La Seyne dit. Vi satt på Hopstore och drack vin innan vi åkte till Biot som ligger strax utanför och plocka upp honom.
Väldigt trevlig, tyst och försiktig man den där kaptenen.

Kan inte låta bli och tänka hur Alex är som Kapten eftersom han är så mycket mer annorlunda. Väldigt glad, öppen och snäll. Hört att han ska va väldigt sträng som kapten men tror inte han har den respekten som denna har. När han kliver in och sätter sig vid bordet blir alla så mycket mer tystare. Han pratar väldigt tyst också, även om ljud volymen blir högre så ändrar han inte sitt tonläge. Aldrig sett en man med sån pondus förut.
En snäll Engelsman, 34 år.

Idag sa Sam att om Jess, en utan stewerdesserna slutar, så får jag komma tillbaka!:D
Hon vill nämligen va sou chef, och inte värdinna.
Hittar hon ett jobb som kock så finns det plats för mig.
De är väldigt nöjda med mig, jag gör ett bra jobb. Städar bra, tar order bra och gör det jag vill bli till sagd. Behöver aldrig säga en sak två gånger och tar egna initiativ. hard worker! </strong. Hennes ord.

Man blir stolt när man hör sånt. Och gissa om jag blev glad! Jag skulle älska att vara på just den här båten!
Så otroligt snälla och öppna. Killarna är helt fantastiska och tog emot mig med öppna armar från dag ett.

Berättar mer imorn. Ska sova nu:)
Delar en hytt med Ester, och sängarna är helt fantastiska. Egen toalett och dush. Med alla produkter du kan tänka dig i skåpen. Bara att ta!:)

xxxxx

Bild 1. Sam ville rida Piggie back mitt i Antibes. därför man har en dayworker va!;)
Bild2. Sam i bilen. En så himla rolig tjej!;)
Bild3. Ester i sin Bambi tröja:)
Bild 4. Sam kör vanen, allt kan hända. Och allt hände under resan!
Bild 5. Sam och Harvey!
Bild 6. Båten. Ship yard i La Seyne.

20121118-223325.jpg

20121118-223336.jpg

20121118-223352.jpg

20121118-223400.jpg

20121118-223407.jpg

20121118-223414.jpg

Om natasasdisaster

My diary of the past and my new life. I promise you a lot of storys, and Yes! they are all true! Love and Respect Natasa
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

