happy memories..

Jag skulle fylla 17 om två veckor och min pappa hade precis fått reda på att jag hade blivit utslängd hemifrån, igen. Jag hade bott i Göteborg över sommaren men nu tyckte pappa hade jag behövde komma bort från allt!

Han hjälpte mig att boka en resa. Till Kos Islands. Där min vän Sara fanns.
Jag packade mina väskor och skicka ett sms till Sara att jag kommer om två dagar. Jag reste helt själv. Första gången på ett flyg själv. Jag minns att jag hade en fruktansvär huvudvärk på planet. Jag frågade flygvärden om det fanns någon alvedon och han kommer tillbaka med en liten drink. En sån där som serveras med en mini flaska och plast glas. Päron liquer och sprite. Numera min flyg drink. Tar alltid en för att lugna nerverna. Jag är inte flygrädd men just då var allt så nytt. Jag hade inte planerat nåt. Hade inte planerat nåt med Sara. Bikinin och passet var med. Det var allt jag behövde.

Jag kommer fram på natten. Det var mörkt ute och taxi bilarna stod utanför. Hoppade i en och tittade ut genom rutan i ca 1 timme. Taxi chauffören sa ingenting och jag pratade inte. När jag kom fram till adressen som jag hade skrivit ner på en liten gul post-it lapp så ser jag Sara stå utanför med sin stora rosa resväska.
Sara hade åkt dit för att hälsa på sin Grekiska pappa och för att jobba.

Hon kramar om mig. I klädd ett färgglatt linne och varm. Det var så varmt den natten. Hon förklarade för mig att hon hade blivit utslängd från sin lägenhet så vi måste leta efter nytt boende med det samma. I värsta fall sover vi på stranden. Det skulle inte göra mig något. Jag är i Grekland!

Vi hitta en gammal dam som öppnade för oss. Ett litet rum med två sängar ett badrum som man kunde gå på toa duscha och borsta tänderna i samtidigt! En uteplats där man nästan kunde se stranden. Jag var lycklig.

Nästa kväll gick vi på bar gatan. Satte oss ner för att ta en drink. Sara pekade ut en kille hon tyckte var söt och hade spanat in under veckan. Killarna var danskar. Benjamin och Spiros.
Vi åkte ut på båt turer, badade, bechvolley turnering, åkte scooter och jag var förälskad. Bambi var rolig, charmig och kunde visa mig alla hans hemliga ställen eftersom hans pappa bodde på ön och han var där varje sommar.
Jag var väl en typisk flirt för han. En ny semester flirt. Han sa nej och jag trodde honom!
Bambi fick mig att älska ön, fick mig att få tillbaka kärleken till folk och när jag träffade hans familj så blev jag kär.
Vi satt ofta och åt utanför hans pappas butik. Där de hade den godaste ceasar salladen någonsin. Letar fortfarande efter en liknande idag men blir lika besviken varje gång!

På Kos Islands- där finns det känsla för mat kärlek vänner och familj! Allt det en människa någonsin kan önska sig.
När jag tänker tillbaka på den resan blir jag lycklig!

Om natasasdisaster

My diary of the past and my new life. I promise you a lot of storys, and Yes! they are all true! Love and Respect Natasa
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

