2010-11-24 Night blog

Där det finns tryck måste det finnas en ventil. Blir det för spänt kan man inte andas. Det finns alltid tryck att försöka vara bättre än vad man är! Att vara bättre än vad man klarar. Det lättar aldrig. Utan ökar ökar och ökar!

Men det för första gången igår kunde jag andas!
Jag gjorde något, en osjälvisk gärning, som förändrade någon annans liv.
Det känns bra! Jag behöver inte ligga vaken om nätterna längre och oroas av vad folk tycker och tänker.
Men samtidigt som min mamma sa idag – Du har väl aldrig någonsin brytt dig om vad andra tycker.

Vare sig det handlar om att resa själv, träffa någon ”opassande” så har mamma Alltid ställt upp för mig.
Man borde lyssna mer på sina föräldrar.. Det är trots allt de som känner dig bäst!

Men det är konstigt.. Hur folk ser på en. Fick höra idag av en gammal vän. En äldre man, vilken familje kär person jag är.
Jag va hemma och lagade mat lådor åt min pappa, får höra då att jag är tjejen som alltid ställer upp för min familj.

Det är lustigt.. för min familj, ingen av dom ser mig som sådan. De säger att jag alltid finns där för mina vänner, att jag hellre väljer vännerna framför familjen.

Så hur många goda gärningar man än gör så blir det bakvänt på åtog sätt. Men idag är jag stolt!
Det känns bra! Att göra något för någon annan för man känner det i sitt hjärta att det är rätt. Utan att bli tillsagd, utan en order, utan av ren känsla! Då känns det bra!:)

Och med nåt gott får man alltid något tillbaka, och det fick jag! Så oerhört tacksam! I samma veva ringer tjejen som har min Lgh och säger att jag inte behöver vänta till 5e jan för att ta tillbaka min efterlängtade lägenhet utan kan ta tillbaka den redan i helgen!

Är det de som kallas karma?
Borde göra fler goda gärningar i såna fall! För jag skulle behöva lite tur för omväxlings skull! 🙂
Men jag är inte bitter 😉 rycker på axlarna och ser framåt när något går galet.. Men hur länge orkar man det?!
För där det finns tryck måste det även finnas en ventil?

xx

Om natasasdisaster

My diary of the past and my new life. I promise you a lot of storys, and Yes! they are all true! Love and Respect Natasa
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

