2010-10-03

Det händer inte så mycket spännande här nu för tiden..

Bex är i Grekland och vi har hittils jobbat 20 timmar sen i fredags med restaurangen. Ett franskt ställe som låg där innan har gått i konkurs, så då har de köpt upp det jävligt billigt för att göra en Italiensk restaurang med både klassiska Italienska maträtter och även ett pizza kök på över våningen.
Men att rengöra allt från scraatch har varit ett helvete! Världens snuskigaste ställe ever!

Rezi, managern på 28 år:) fick nycklarna till stället förra tisdagen! Onsdag började de att röja ut precis allt innan de kunde börja städa. Idag har vi putsat och packat upp de sista glasen och tallrikarna som kom med leveransen igår. Listan på vad som fattas blir bara längre och längre..
Imorn, Måndag så kommer mat och sprit leverensen. Ah just de,, så öppnar restaurangen imorn kl 17:00 för allmänheten… (PANIK!)
De är lite väl optimistiska här måste jag säga..
De som kom på personal mötet i fredags men inte har hjälpt till att städa har alla fått sparken.. rätt tänkt på ett sätt av han, men nu är vi bara två supervisors, 2 receptionister, fem kockar, fyra servetriser, två bartenders, och fem runners.. Inte så många med en restaurang med tre våningar på 250 sitt platser..

Vi fick även våra uniformer idag.. Rezi hade självklart något att påpeka om oss alla..
Johanna får inte ha slarvigt uppsatt knut… Rasmus måste raka sig! Jag ser ut som en man.. ( jag själv som sa d, men han höll glatt med..) och Jenny måste lära sig att vara snabbare i affärer.
Han skicka ju verkligen iväg fel människa för jobbet att köpa slipsar.. Jenny ääälskar nämligen butiker! Kvittar om det är en liten kiosk, stor supermarket eller Primark! Hon älskar det! Så självklart såg vi inte henne på hela dagen idag:P

Okey, kanske inte så roligt att höra om restaurangen men vi är ett skönt gäng iaf! Jag har redan hunnit bli mobboffret hos många! Precis som hemma! Inget nytt, bara alla språk 😉

PS!!!! Jaag saknar mitt hår! Seriöst, jag har alltid undrat hur jag ser ut i kort men Aaaaaldrig mer! inte min grej!:/

Annars saknar jag bara en viss hemma… ❤ 

Vänner gänget (som de kallar oss) pratar om att det kommer bli som första skoldagen imorn! Alla är så ivriga men vill samtidigt dö när man tänker på de timmar vi ska göra..

Xoxo!

Om natasasdisaster

My diary of the past and my new life. I promise you a lot of storys, and Yes! they are all true! Love and Respect Natasa
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

